waldorfskolan mitt i byn

Aktuellt

Nästa vecka är sista skolveckan innan sommarlovet. Det kommer att vara en hel del städning, rensning av bänkar, nedpackning och hemtagning av läsårets skolarbeten.

Klass 9 är nu tillbaka från sin resa till Bohuslän. Efter lyckade och uppskattade besök på Tanums hällristningar, havets hus, Kosteröarna och Liseberg.

Klass 4 har varit på historiska museet. Klass 7 och 8 har varit på en visning av Etnografiska museet.

På torsdag klockan 10:00 är det skolavslutning framför musikpaviljongen. Efter den gemensamma avslutningen går klasserna till sina klassrum för att få läsårsbrev och omdömen. Varmt välkomna! Tänk på att parkera utanför skolområdet, till exempel vid kyrkan eller nedanför fritids.

Följ oss gärna på instagram  för fler aktuella händelser på Mariaskolan!

År 2019 firade Waldorfskolan 100 år. Den första Waldorfskolan öppnade i september 1919 i Stuttgart-Uhlandshöhe. Sedan dess har nätverket och intresset för Waldofutbildning växt. Idag finns det ungefär 1100 Waldorfskolor och 2000 Waldorfförskolor i cirka 100 länder utspridda över alla kontinenter och Waldorfskolan är den största fria utbildningsrörelsen i världen. Läs mer om Waldorfpedagogik här.