Aktuellt

Förra veckan fick lågstadiet besök av Anja Varis som är projektledare för ”The Humane School”. Det är en waldorfinspirerad skola på landsbygden i Kenya. Lågstadiet har stöttat den skolan de två senaste läsåren. Eleverna samlar pant som F-klass pantar. Insamlade pengar skickas till skolan. Anja kom för att tacka eleverna och berätta om hur det är i skolan nu. Mycket inspirerande!

Nästa vecka och fram till påsklovet kommer klass 8 att vara på PRAO.

Följ oss gärna på instagram  för fler aktuella händelser på Mariaskolan!

År 2019 firade Waldorfskolan 100 år. Den första Waldorfskolan öppnade i september 1919 i Stuttgart-Uhlandshöhe. Sedan dess har nätverket och intresset för Waldofutbildning växt. Idag finns det ungefär 1100 Waldorfskolor och 2000 Waldorfförskolor i cirka 100 länder utspridda över alla kontinenter och Waldorfskolan är den största fria utbildningsrörelsen i världen. Läs mer om Waldorfpedagogik här.