Aktuellt

Våren är här och nu blir det bara ljusare och ljusare. Vårdagjämningen var i onsdags, den 20 mars.

Klass 5 har deltagit i en digital schacktävling, yes2chess och klass 4 har varit med i schackfyran som spelas inne i Stockholm med över tusen deltagare. Klass 5 har också visat sin egen tolkning av Herakles 12 stordåd för sin fadderklass, klass 1.

I torsdags var det ett första föräldramöte för den blivande förskoleklassen. Vi hälsar alla nya föräldrar varmt välkomna till Mariaskolan.

På torsdag 28 mars är det påskfest på Mariaskolan 10:30, med enbart elever och medarbetare. Skolan slutar för påsklov 12:45 och vi samlas alla igen på skolan efter påsklovet måndag den 8 april.

Följ oss gärna på instagram  för fler aktuella händelser på Mariaskolan!

År 2019 firade Waldorfskolan 100 år. Den första Waldorfskolan öppnade i september 1919 i Stuttgart-Uhlandshöhe. Sedan dess har nätverket och intresset för Waldofutbildning växt. Idag finns det ungefär 1100 Waldorfskolor och 2000 Waldorfförskolor i cirka 100 länder utspridda över alla kontinenter och Waldorfskolan är den största fria utbildningsrörelsen i världen. Läs mer om Waldorfpedagogik här.